הלוואות בערבות המדינה לעסקים גדולים וקטנים

הלוואות בערבות המדינה לעסקים גדולים וקטניםכחלק מהצעדים שבהם נוקטת הממשלה על מנת לסייע לעסקים השונים, הוחלט לפני למעלה מעשור להקים מערך של הלוואות בערבות מדינה. הייחוד שבהלוואות מסוג זה, שנועדו לעסקים גדולים וקטנים, נשען על מספר היבטים:
  • ההלוואות מתאימות לעסקים מכל המגזרים ומכל ענפי המשק.
  • ההלוואות מאפשרות גיוס של מימון לעסקים חדשים, וותיקים או בתהליך של הקמה.
  • ישנה אפשרות למימון עסקי עם הפחתה ניכרת בביטחונות הנדרשים.
  • ישנה אפשרות לקבלת סכומים משמעותיים, הנחוצים לקידום מטרות עסקיות שונות.

הפתרון ללא בטחונות

הלוואות בערבות מדינה ניתן לקבל באמצעות פניה לבנקים שזכו במרכז הרלוונטי. יש קריטריונים עסקיים שנבחנים בתהליך אישור ההלוואה ויש צורך להגיש מסמכים ואסמכתאות שבלעדיהם לא ניתן לקבל את המימון המבוקש. במשרד גיורא לנץ ושות', המעניקים סיוע לעסקים המבקשים להגדיל את סיכוייהם לקבלת הלוואה, כמצוין לעיל, מספרים שמדובר בהלוואות ללא ביטחונות. ליתר דיוק, מדובר בהלוואות שניתנות בכפוף לביטחונות מופחתים. אם בהלוואה בנקאית רגילה ישנו צורך להמציא לבנק בטחונות מלאים על כל ערך ההלוואה, הרי שכאן המצב שונה. כאן יש צורך להמציא שילוב של בטחונות, ערבים ושעבודים בהיקף של כ-20 עד 30 אחוזים מגובה ההלוואה. עבור עסקים גדולים או קטנים שקיבלו דרישה משמעותית לביטחונות בהלוואה בנקאית רגילה, ברור שמדובר בהקלה משמעותית.

לעסקים מכל הסוגים

הלוואות בערבות מדינה יכולות להתאים לעסקים מכל הסוגים ומכל המינים. במשרד רואי החשבון גיורא לנץ ושות' מספרים שלא מדובר בקרן המיועדת לענף כזה או אחר. לא קיימת מגבלה על סוג העיסוק וגם גדלי העסקים יכולים להיות מגוונים. מצד אחד, ניתן למצוא עסקים קטנים ואפילו עסקים בהקמה שנהנים מהלוואות מסוג זה. מצד שני, ניתן למצוא גם עסקים וותיקים למדי, כאלה שמחזור הפעילות השנתי שלהם עומד על עשרות מיליוני שקלים. בין הפונים לקבלת הלוואות בערבות המדינה ניתן למצוא חברות של יצואנים, מפעלים תעשייתיים, מיזמי הייטק ועוד מגוון רחב של התארגנויות עסקיות, בתחומים נוספים. שאלה חשובה אף יותר מאופי העסק עליה נדרשים מגישי הבקשה לענות היא – מהי רמת האיתנות הפיננסית, מהו המחזור העסקי, מהם היעדים והתוכניות לעתיד. עסקים שבעברם הקרוב הסתבכו בחובות לרשות המיסוי, כאלה שתחת שמם ישנן בעיות פיננסיות כגון שיקים חוזרים – סיכוייהם לקבלת ההלוואה יורדים באופן ניכר. עסקים שעברם הפיננסי נקי, כאלה שמצוידים במסמכים ודוחות איכותיים ושיש להם גורם מלווה הבקיא במימון לעסקים – סיכויי ההצלחה שלהם בקבלת המימון עולים באופן ניכר.

אלו מסמכים נדרשים?

במשרד רואי החשבון גיורא לנץ ושות' מסבירים שהגשת בקשה להלוואה תוגש עם מסמכים עסקיים ודוחות על פי אופי העסק, צורת ההתאגדות ומאפיינים נוספים. למשל:
  • יש צורך להמציא נתונים על מצב החשבון של העסק, לרבות תדפיסי בנק של חשבון העו"ש ממספר חודשים אחרונים.
  • יש צורך להמציא דוחות על מצב האשראי העסקי – סך כל ההלוואות וההתחייבויות הפתוחות של העסק למועד הגשת הבקשה.
  • יש צורך להמציא דוחות עסקיים כגון דוח רווח והפסד, מאזן בוחן, דוחות רואי חשבון מבוקרים, דוחות מע"מ ועוד.

הדרך לאישור מהיר

בעלי עסקים רבים תוהים האם ישנה אפשרות להגיש בקשה להלוואה בערבות מדינה. בעניין זה, הדרך הטובה ביותר היא פשוט להיעזר ביועצים פיננסיים המתמחים בנושא, עם דגש על ניסיון בהגשת בקשות שהובילו לאישור ההלוואות. כאשר אנשי מקצוע מכוונים את בעל החברה או היזם בכל אותם מסמכים נדרשים, כאשר היועצים מסייעים למלא את הבקשה כנדרש וכאשר יודעים בדיוק איזה מסלול יתאים לכל עסק, סיכויי ההצלחה עולים ולא פחות חשוב – משך הזמן לקבלת התשובה יורד.

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף בוואצאפ, פייסבוק או במייל: