ייעוץ פנסיוני למעסיקים

ייעוץ פנסיהייעוץ פנסיוני חשוב, לכל מי שרוצה לדאוג לעתיד שלו ולעתיד של בני משפחתו. ייעוץ פנסיוני חשוב מאוד לשכירים ולא פחות מכך – לעצמאיים. יחד עם זאת, יש חשיבות רבה גם לייעוץ שניתן לחברות, כאלה שמעסיקים עובדים, לפעמים עשרות ,מאות ויותר.

קבלת ייעוץ פנסיוני למעסיקים הינו בעל תועלות מרובות – הן עבור המעסיק עצמו והן עבור עובדיו. כאשר המעסיק יודע יותר, הוא יכול לשפר את התשואה המושגת עבור עצמו ועבור עובדיו ובכך הוא יכול להעלות את שביעות רצונם של העובדים, בלי לשאת בהוצאות משמעותיות. לא כל יועץ פנסיוני יוכל להעניק יעוץ פנסיוני למעסיקים, דבר שהוא מורכב למדי. יועץ פנסיוני למעסיקים מתמודדים לא רק עם צרכיו של חוסך בודד כי אם עם צרכי מערכת שלמה. יש צורך להביא בחשבון מערכת של חוקים וחבויות של מעסיק עבור עובדיו, הפרשות לפנסיה, גמל, פיצויים. חשוב לבחור ביועץ המתמחה בייעוץ למעסיקים, לארגונים.

ייעוץ וחבויות מעסיק

לכל מעסיק ישנן חבויות בתחום הפנסיה של עובדיו. מעבר להיבט החוקי, יש לכך גם היבט פיננסי ברור ואפילו מוסרי. שיפור בתמהיל הפנסיוני לעובדים יכול להיות משמעותי ביותר עבור העובדים מבחינה כספית ומבחינת רווחתם בעתיד.

לצד כל אלה, חיוני שהמעסיק יקבל ייעוץ וידע שהוא פועל נכון ובהתאם לכל החבויות המוטלות עליו. החבויות נגזרות מחקיקה בנושא הפנסיה וכן גם מהסכמים קיבוציים ואף מחוזי עבודה אישיים. חשוב לכל מעסיק לדעת שהוא פועל בהתאם, שהוא מפקיד עבור עובדיו את ההפקדות המתאימות ושעובדיו נהנים מכיסויים נחוצים. כפי שעסקים נוהגים להגדיר לעצם חזון עסקי, מודל עסקי, יעדים עסקיים, כך חשוב שלכל עסק, בפרט כזה שמעסיק עובדים, תהיה מדיניות ברורה וחזון בכל הקשור בתחום הפנסיה לעובדים.

ייעוץ והורדת עלויות

עבור לא מעט מעסיקים, מלבד שיפור מצבם של העובדים, ייעוץ פנסיוני מסודר הוא הדרך להוריד עלויות ולהעלות רווחיות. כמעסיק, ישנה האפשרות לסכם עם קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות על תנאים טובים יותר מבחינת דמי ניהול ועמלות. קבלת הצעות טובות יותר היא מהלך שיועיל למעסיק עצמו וגם לעובדיו. ההבדלים בדמי הניהול בין גופי פנסיה שונים הינם מאוד משמעותיים ולא כדאי להתעלם מכך.

לא פחות חשוב, עצם ההשקעה בנושא, של זמן ומשאבים, מעלה את שביעות רצונם של העובדים. עובדים מרוצים יותר הם גם כאלה שמרגישים מחויבות גבוהה יותר לארגון ובדרך כלל – פריון העבודה ישתפר. יש לציין שבאמצעות ייעוץ למעסיק ניתן להגיע למצב, שבו המעסיק משפר את מצבו מבחינה ההפקדה שהוא נוהג לבצע עבור חבויות שונות המוטלות עליו, כגון הפקדה לפיצויי פרישה ופיטורין. גם כאן, ניתן להשיג שיפור, הן במצבו של המעסיק והן במצבם של המועסקים, מבחינת תשואה, היקף החיסכון הפנסיוני ועוד.

שינויים בשוק דינאמי

מעסיקים רבים כיום רואים, ששום דבר כמעט לא קופא על השמרים. יש לכך חשיבות מיוחדת בעולם העסקי. כל חברה ועסק צריכים לצעוד ברוח הזמן, יש צורך לקלוט עובדים חדשים, להכשיר אותם, להיפרד לשלום מעובדים וותיקים שחלקם יוצאים לגמלאות ואחרים ממשיכים לדרך אחרת מבחינה אישית ותעסוקתית.

ייעוץ פנסיוני למעסיקים, מסייע להשיג את היציבות הנדרשת בנושא זה, על רקע שינויים הן במקומות העבודה והן בהיבטים האחרים. על רקע שינוי תדירים בחקיקה, על רקע שינויים בחבויות, על רקע צרכים משתנים של העובדים – חשוב שיהיה ברקע גורם מקצועי איכותי ומהיימן. חשוב שיהיה גורם שידע לכוון, לייעץ, להטמיע המלצות ואם צריך – גם להציע הדרכות פנסיוניות מרוכזות למועסקים.

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף