ניהול לקוחות וספקים

ניהול מערך הכספים והחשבונות של כל חברה וכל עסק מצריך מקצועיות, ידע וניסיון. בפרט, נדרשים צעדים חשובים בכל הקשור בניהול הלקוחות והספקים.

במשרד רואי החשבון גיורא לנץ  ושות' רואי חשבון מתמחים בהקמה ותפעול מערך איכותי של ניהול חשבונות ושירותי ראיית חשבון, הפקת דוחות שנתיים והצהרת הון, ביצוע החזרי מס וייצוג ברשויות המס מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, לרבות טיפול בקבלת החזרים.

ממשרד רואי החשבון מספרים שניהול שגוי של לקוחות או של ספקים עלול להוביל גם עסקים בעלי פוטנציאל למצוקה בתזרים המזומנים, אפילו עד כדי פשיטת רגל. ניהול נכון, מאידך, תורם רבות ליציבות העסקית לא רק לטווח הקצר אלא גם לטווח הבינוני והארוך.

רישום חשבונאי מקצועי ומדויק

משרד גיורא לנץ ושות' רואי חשבון  הינו חבר בקבוצת אליוט, שמאגדת משרדי רואי חשבון  עצמאיים מקצועיים בארץ ובחו"ל. העובדים במשרד יעידו כי ניהול לקוחות וספקים לא מתחיל רק בעריכת דוח שנתי או ביצירת מאזן בוחן. הבסיס לניהול טמון ברישום מדוקדק של כל תנועה כספית וכל התחייבות או סגירת חוב שמתבצעים מול לקוח או מול ספק.

מערכת הנהלת החשבונות, אשר הינה בדרך כלל מערכת ממוחשבת, מאפשרת פתיחת כרטיס התחשבנות לכל לקוח ולכל ספק.

הרישום השוטף, של כל חשבונית ושל כל קבלה, של כל תנועה בכרטיס אשראי  עסקה ושל כל שיק שיצא או שנכנס של כל תנועה כספית בבנק , מהווה את הבסיס לניהול מעקב שוטף אחר המתרחש בעסק ברמה החשבונאית בכל הקשור ללקוחות ולספקים.

שליטה על ימי אשראי

ניהול לקוחות וספקים לא מסתכם אך ורק ברישום של פקודות יומן. ניהול לקוחות וספקים, שנעשה באמצעות תוכנות ייעודיות, מאפשר לעסק ולמנהליו להישאר עם היד על הדופק מבחינת תזרים מזומנים ומבחינת ימי אשראי.

ימי אשראי שמקבלים מספקים, כמו גם ימי אשראי שנותנים ללקוחות הם למעשה משך הזמן שבין קבלת שירות או מוצר לבין הצורך לפרוע את ההתחייבות הכספית.

עסק שמתנהל נכון חייב להיות מנוהל ביחס נכון  בין ימי האשראי שמקבלים מספקים לבין תקופת האשראי שמעניקים ללקחות. כל זאת, יחד עם ניהול ובקרה אחר אמצעי העסק (הון עצמי), עם היכולת לקבל אשראי מהבנק ועם כל אותן התחייבויות הדרושות להתנהלות שוטפת, הם שיקבעו אם הניהול הכספי יהיה איכותי או שמא יפלו בו פגמים.

בעסקים פשוטים וקטנים, שליטה על ימי האשראי לא תמיד תופסת מקום מרכזי מאוד בהתנהלות הפיננסית והעסקית. בעסקים כאלה, במקרים רבים הגבייה מלקוחות והתשלום מספקים נעשים סמוך למועד מתן המוצר או השירות, במזומן, בכרטיס אשראי, לעיתים בשיק מידי. אך ככל שהעסק גדל ומרחב, ככל שיש יותר לקוחות ויותר ספקים, חייבים אנשי הכספים, מנהלי החשבונות או רואי החשבון לקחת חלק בניתוח ההתנהלות הכספית היום יומית.

מערך גביה יעיל

בלתי אפשרי לדבר על ניהול לקוחות וספקים בלי להתייחס לצורך במערך גבייה יעיל כאשר מקיימים קשר עם לקוחות רבים או עם לקוחות בעלי עוצמה כלכלית. בכל פעם שמעניקים ללקוח פרק זמן מסוים שבין קבלת המוצר או השירות לבין התשלום חייב להיות גורם בעסק שמפקח על כך שהכספים המגיעים לעסק.

במקרים ספציפים,  יש מקום להתייחס גם לחובות מסופקים, שמקבלים ביטוי בדוחות הכספיים  ואשר יש להם משמעות גם מבחינת התנהלות מול רשות המס. לקבלת מידע נוסף וייעוץ – באתר האינטרנט ובמשרד גיורא לנץ  ושות רואי חשבון ישמחו לעמוד לשירותכם.

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף בוואצאפ, פייסבוק או במייל: