הפרדת בית ועסק: איך לעשות את זה נכון

אז אולי שמעת שאת צריכה להפריד חשבונות, חשבון לבית וחשבון לעסק, ועכשיו את שואלת את עצמך, מאיפה להתחיל.

שימי לב שרק חברה בע”מ מחוייבת בפתיחת חשבון עסקי, מה שאומר, שאם את עוסק פטור או מורשה את יכולה לפתוח חשבון בנק פרטי עבור העסק, זה פשוט חוסך לך כסף.

אם היום יש לך חשבון בנק אחד, את מכירה את הבילבול והבלאגן הזה, חוסר השליטה שמוביל להפסד כספי, למתח מיותר ולחוסר ידיעה.

תתחילי בלעשות הפרדה על הנייר, עוד אל תפתחי חשבון בנק, תפרידי בין ההכנסות וההוצאות של העסק לאלו של הבית

כלל האצבע הוא פשוט:

אם לא היה לך עסק, האם עדיין ההוצאה הזו הייתה קיימת?

אם התשובה היא כן – ההוצאה שייכת לחשבון של הבית, לדוגמה: אינטרנט, טלפון, אוכל (כיבוד)

לעומת זאת, אם ההוצאה הזאת לא הייתה מתקיימת אם לא היה לך עסק, היא שייכת לחשבון של העסק, לדוגמה: רו”ח, ייעוץ עסקי, פירסום.

ניהול החשבון של הבית והעסק שונה ממה שמוגדר הוצאות מוכרות, יש ניהול פנימי ויש דיווח חיצוני,

והם לא תמיד חופפים, זה חוקי וזה בסדר.

לדוגמה את משלמת אינטרנט, גם אם לא היה לך עסק היה לך אינטרנט, אבל, ללא אינטרנט העסק שלך לא יכול להתקיים, לכן, אינטרנט נכנס תחת חשבון הבית, אך מדווח כהוצאה מוכרת.

לאחר שתירגלת שליטה בהוצאות ובהכנסות “על הנייר” ערכי סקר שוק ומצאי את חשבון הבנק שהכי מתאים לך, גם מבחינת מספר פעולות ואפשרויות, וגם מבחינת עלויות.

זכרי שחשבון בנק לא חייב לעלות לך כסף.

רוצה לקבל עוד פרטים על הפרדת החשבונות? את מוזמנת לפנות אלי, office@lomitpazeret.com ואראה איך אני יכולה לעזור

המאמר נכתב על ידי: דניאל לוצקי, יועצת כלכלית שעוזרת לך לעצב את חשבון הבנק שלך מחדש ולחיות את החיים שאת באמת רוצה. https://www.lomitpazeret.com/

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on email