החזרי מס לבעלי תעודה אקדמאית

לא מעט אנשים פונים ללימודים גבוהים, באוניברסיטה או במכללה, מתוך כוונה לרכוש מקצוע ולשפר את כושר ההשתכרות שלהם בעתיד. לא כולם יודעים, שעצם הלימודים באקדמיה יכולים לאפשר להם לקבל הטבות מס. זו ההטבה בסכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים.

יש הטבות שמיועדות לבוגרי תואר ראשון ויש גם הטבות המיועדות לבוגרי התואר השני. לא פחות חשוב – מי שלא הגיש בזמן את הבקשה לממש את הטבת המס המגיע לו כבעל תעודה אקדמאית, יוכל במקרים מסוימים להגיש בקשה להחזרי מס.

הטבת מס לבוגרי תואר ראשון

קבלת החזרי מס על בסיס לימודים גבוהים בישראל אפשרית מאז שנת 2005. בתחילה הוחלט להעניק הטבת מס בגובה של חצי נקודת זיכוי ולאחר מכן הוחלט לשפר את הטבת המס לגובה של נקודת זיכוי שלימה. שווי של הטבת מס שכזאת יכול להגיע לכאלפיים ושש מאות ₪ לשנה, ולכן חבל לוותר על זכאות מסוג זה.

מלבד השינוי לטובה בשווי הטבת המס, השתנה גם פרק הזמן שבגינו ניתן לבקש החזר מס. במשך תקופה מוגדרת ניתן היה לממש הטבת מס לשלוש שנים שלאחר סיום הלימודים. כיום, הטבת מס לבוגרי תואר ראשון הינה בשווי של נקודת מס אחת שאותה ניתן לנצל בשנה העוקבת, לאחר סיום הלימודים באקדמיה.

חשוב להדגיש שסטודנטים ישראלים הלומדים במוסדות לימוד להשכלה גבוהה בחו"ל אינם זכאים להטבת מס זו. מדובר רק בסטודנטים הלומדים בישראל, במוסד מוכר להשכלה גבוהה.

הטבת מס לבוגרי תואר שני

במקרים מסוימים, ניתן לקבל הטבת מס והחזרי מס גם בגין לימודים מקצועיים לקורסים שונים. בהקשר ללימודים גבוהים, הרי שגם בעלי תעודה אקדמאית של לימודים לתואר שני יוכל להגיש בקשה להחזר מס כאשר ההטבה לא נוצלה סמוך לאחר סיום הלימודים.

איזו הטבת מס מגיעה לבוגרי התואר השני? מדובר בהטבה נמוכה יותר לעומת זו שזכאים לה סטודנטים לתואר ראשון, אולם בכל זאת מדובר בזכות שלא כדאי לוותר עליה. במקרה זה ההטבה הינה בסך של מחצית נקודת זיכוי (משמעות כספית של כאלף ושלוש מאות שקלים).

יש לשים לב שבוגרי תואר שני שלא ניצלו את הטבת המס יוכלו להגיש בקשה להחזרי מס הן בגין תעודה אקדמאית לתואר ראשון והן בגין הלימודים לתואר השני.

בדיקה מקיפה לקבלת החזרים

חלק ניכר מהציבור מביע אי נוחות כאשר מצביעים בפניו על האפשרות לפנות למס הכנסה בכדי להגיש בקשה להחזרי מס. למרות שזכות זאת פתוחה בפני כל, רבים לא מנצלים את זכותם הלכה למעשה מתוך חשש מבירוקרטיה או פשוט מדחיינות. על מנת שלא לוותר על כסף שמגיע לכם, אפשר בהחלט להגיש בקשה להחזר מס בליווי של גורם מקצועי. כך הדבר במקרה של בוגרים לימודים אקדמאים וכך גם בשל סיבות נוספות כגון הפסקת עבודה, ניכויים שטרם הוכרו (למשל הפקדות לקופות גמל) ועוד.

במשרד רואי החשבון גיורא לנץ ושות' רואי חשבון מתמחים בטיפול בקשות להחזרי מס ליחידים. המשרד הוותיק, הפועל משנת 1979, מעסיק מנהלי חשבונות, חשבי שכר ורואי חשבון מקצועיים ואיכותיים. לרשות המשרד כלים ממוחשבים המאפשרים לבצע סימולציות של החזרי מס, כדי לקבל תחזית להחזר עוד לפני הפניה לרשות המיסים. בזמן הבדיקה משקללים את כל הפרמטרים שהוכרו לצורך החזרי מס כך מקסימליים.

מומחי המשרד מסבירים שאת ההחזרים ניתן לקבל רק בגין שש שנות המס האחרונות. כך, מי שיתמהמה עשוי להפסיד לא מעט כספים שיאבדו לבלי שוב. אל תזניחו. פנו לבדיקת זכאותכם ותוכלו לקבל כסף בחזרה בלי טרחה ובלי מאמץ.

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף