למה חשוב לעדכן את המקדמות למס הכנסה?

יש לך עסק, או מניות בחברה בע"מ, ולא ברור לך למה חשוב לעדכן את המקדמות למס הכנסה?
כדאי לך לעצור כאן ולקרוא.

זה לא משנה אם יש לך עסק עצמאי, או שיש לך מניות בחברה בע"מ-
עצם השיטה של קביעת מקדמות, והתחשבנות בדוח השנתי, היא אותה השיטה.
ההבדל היחיד הוא בשיעורי מס ההכנסה.
אצל עצמאי- מס ההכנסה יכול להגיע עד 50% בשנה.
בחברה בע"מ- מס ההכנסה הוא קבוע, ומוגבל לשיעור מס החברות. בשנת 2020- 23%.

השיטה עובדת ככה, שמס הכנסה קובע עבורך מקדמות לשנת המס הקרובה.
בעצם, הוא קובע עבורך כמה תשלם בכל חודש או חודשיים.
הקביעה יכולה להיות באחוזים ממחזור ההכנסות או בסכום קבוע.
את המקדמות משלמים לאורך כל השנה, ולאחר שמסתיימת השנה, מגישים דוח שנתי למס הכנסה.
בדוח השנתי מתקבלת תוצאת המס, שזה הסכום שחייבים למס הכנסה עבור אותה שנה.
אם שילמת מקדמות לאורך השנה, בסכום גבוה יותר מהסכום הזה – יהיה לך או לחברה בע"מ שלך החזר לחשבון הבנק שלך או של החברה.
אם שילמת מקדמות נמוכות מהסכום הזה- יהיה לך חיוב לתשלום.

ישנם מקרים שמס הכנסה קובע מקדמות נמוכות מדי או גבוהות מדי ביחס לסך המס האמיתי שלך באותה שנה.
לפעמים, מס הכנסה לא קובע מקדמות בכלל.

אז למה חשוב להתאים את המקדמות שמשלמים במהלך השנה לסך המס האמיתי?
אני רוצה לספר לך על חיים.
חיים פתח עסק של ייצור פריטי ברזל ייחודיים בשנת 2017.
מס הכנסה קבע עבורו מקדמות בשיעור 3% ממחזור ההכנסות שלו.
להפתעתו של חיים, העסק גדל במהירות בשנה הראשונה והגיע להכנסה חייבת (לרווח לצרכי חישוב מס הכנסה) של 500,000 ש"ח בשנת 2017.
הוא הפך ללקוח שלי לקראת סוף שנת 2018, כשהיה צריך להגיש את הדוח השנתי שלו לשנת 2017.
כשישבתי עם חיים והסברתי לו את תוצאות הדוח השנתי שלו, הוא הופתע מאוד לגלות שיש לו חובות למס הכנסה בסך כ- 60,000 ש"ח.
בנוסף, הסברתי לחיים, שלפי שיטת העבודה של מס הכנסה, בגלל ששנת 2018 טרם הסתיימה, צפוי לו חוב נוסף עבור שנת 2018 בסך כ- 70,000 ש"ח.
למה? כי עם הגשת הדוח לשנת 2017, מס הכנסה רואה שנקבעו מקדמות נמוכות מדי, ואוטומטית הוא מעדכן את המקדמות לתקופת הגשת הדוח בפועל, כלומר- לשנת 2018.
וכל זאת בנוסף לחובות שהצטברו לו לביטוח לאומי- אבל זה נושא לפוסט אחר…..

חיים הרגיש חסר אונים, הוא לא התכונן לתשלומים בסכומים כאלה.
עשיתי איתו תכנון, הגשנו את הדוח במועד הרחוק ביותר שניתן, על מנת שחיים יוכל להתארגן.
פניתי למס הכנסה וביקשתי פריסה של החובות שלו, כך שיוכל לעמוד בתשלומים שלהם.
ולאחר תקופה של כשנה, חיים הצליח לשלם את החובות שנוצרו לו לשנים 2017-2018 וגם לשלם מקדמות מתאימות בשנת 2019 (וכך להימנע מחובות נוספים).

כל זה יכול היה להימנע, אם בתחילת הדרך, בעת פתיחת העסק, הוא היה מגיע אליי לפגישת ייעוץ.
אז היה מקבל ממני המלצה לבדוק את המקדמות בכל רבעון ולהתאים אותן לסכום המס שצפוי לתשלום.
מאז, חיים משלם את המקדמות שלו חודש בחודשו, אני מבצעת עבורו התאמה של המקדמות בכל רבעון, העסק שלו מתנהל בצורה הרבה יותר מתוכננת, וללא "הפתעות" מלחיצות.

איך נעשית ההיערכות לתשלום המס בעסק שלך?

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף בוואצאפ, פייסבוק או במייל: