החזר מס בגין הפסקת עבודה

מס ההכנסה שאנו משלמים על בסיס ההכנסות שלנו, נקבע על פי גובה ההכנסה השנתית. מכיוון שלא ניתן לדעת בוודאות מהי ההכנסה שתיצבר במהלך השנה כולה, מנכים את המס החודשי מתוך הנחה של רציפות בעבודה.
במילים אחרות, מי שעובד רק במשך מספר חודשים בשנה עלול לשלם יותר מס מכפי שצריך. אנשים רבים שהפסיקו בשנים האחרונות את עבודתם באמצע שנת מס אכן שילמו מס ביתר. במקרים הללו, כדאי להגיש בקשה להחזר מס. האם חייבים לפנות לרשות המיסים לבד, ללא עזרה? יעיל מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לקבל את מקסימום ההחזר. משרד רואי החשבון גיורא לנץ ושות' רואי חשבון, הפועל משנת 1979, מטפל מזה שנים רבות בבקשות להחזרי מס של לקוחות קיימים וחדשים. כל זאת לצד שירותים נוספים, כגון החזרי ביטוח לאומי, שירותי הנהלת חשבונות, טיפול בהצהרת הון, דוחות שנתיים ועוד.

הפסקת עבודה לעניין החזרי מס

כאשר רוצים להתייחס באופן מלא לאפשרות קבלת החזר מס בגין הפסקת עבודה, ראוי לדעת כיצד מתייחסים במס הכנסה לעניין הפסקת עבודה. הפסקת עבודה, כך מתברר, יכולה לחול בשל סיבות שונות אך מבחינה מס ההשלכה היא אחת. ייתכן ששולם מס ביתר ובמידה ואכן כך, ניתן לקבל החזר. לא כדאי לוותר על זכות זו, שעלולה ללכת לאיבוד אם דוחים את הטיפול.
  • פיטורין – כאשר עובד שכיר פוטר או אפילו התפטר כדין פיטורין (למשל בשל מעבר של מקום העבודה לאזור מרוחק), ניתן במקרים רבים לקבל החזר מס. הדבר בהחלט עשוי להיות נכון גם כאשר השכיר היה זכאי לדמי אבטלה במידה ונוצרה ירידה בהכנסות, או, למשל, כאשר שכיר החל לעבוד במקום עבודה חדש בשכר נמוך יותר.
  • מחלה ממושכת – עובד שחלה במחלה ממושכת שמנעה ממנו לעבוד, עשוי להיות זכאי במקרים מסוימים להחזר מס. מתי, למשל, מצב כזה יכול להתקיים? למשל, כאשר העובד ניצל את כל זכותו לימי מחלה בתשלום ואז נעדר מעבודתו ללא זכאות לדמי מחלה ממעסיקו, או כאשר הכנסתו ירדה בשל סיבה אחרת.
  • חופשה ללא תשלום – ישנם שכירים שנוהגים לצאת לשנת שבתון או לחופשה ללא תשלום באמצע שנת מס. במקרים כאלה, סביר שהמס ששולם עד היציאה לחל"ת וחושב על פי שנת עבודה מלאה, עלול להיות גבוה מכפי שדרוש. ראוי לבדוק האם מגיע החזר ואם כן – כמה.
  • סגירת עסק עצמאי – גם סגירה של עסק עצמאי יכולה במקרים מסוימים להיות בעלת אפקט דומה למצב בו שכיר פוטר. עצמאי ששילם מקדמות מס על פי ההנחה שהעסק יפעל לאורך שנת מס מלאה יוכל, אם כן, לבדוק את זכותו להחזר.

טיפול מקצועי

חשוב לדעת, שהגשת בקשה להחזרי מס יכולה להתבצע באופן עצמאי ופרטי, גם ללא ליווי מקצועי. זוהי זכותו של כל אזרח – שכיר וגם עצמאי. יחד עם זאת, ישנם יתרונות להגשת הבקשה באמצעות אנשי מקצוע – רואי חשבון מוסמכים. טיפול כזה, לא רק שחוסך זמן ומאמץ, אלא גם מונע טעויות ושגיאות. ניתן ורצוי לבצע סימולציה עוד לפני לרשות המיסים. החזרי מס עשויים להגיע לשכיר וגם לעצמאי לא רק בשל הפסקת עבודה. ישנן סיבות רבות נוספות, שיכולות להקטין את המס שהיה צריך לשלם. לדוגמא- לימודים אקדמאים, הוצאות מוכרות, גיל, כל אלה וסיבות רבות אחרות יכולים להביא להפחתת נטל המס. את ההחזר ניתן להגיש לא רק עבור שנה אחת בודדת. ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד לשש שנים שחלפו. במשרד רואי החשבון גיורא לנץ ושות', יפנו עבורכם לרשות המיסים וגם יבצעו חישוב וסימולציה ממוחשבת, כך שניתן יהיה לדעת למפרע מהו גובה ההחזר המגיע.

אהבתם את התוכן? מוזמנים לשתף בוואצאפ, פייסבוק או במייל: